tisdag 26 augusti 2008

"jag ger mig hän åt Zimbabwes folk"- Kamrat Madzongwe


  Här på röster för Zimbabwe vill vi ta chansen att gratulera Kamrat Edna Madzongwe som har valts till senatens ordförande av dess medlemar efter parlamentets invigningscermoni igår. 
Då hon accepterade det viktiga uppdraget så sade hon följande  eftertänksamma ord:

"jag accepterar denna posten med respekt och ansvar för de förväntningar som kommer med mina plikter, jag ger mig hän åt   Zimbabwes folk"

Kamrat Madzongwe betonade vidare att rådgivande församlingen och senaten måste arbeta tillsammans för landets bästa, och uppmanade därför alla parlamentsdelegater att verka för enhet och inte se arbetet i parlamentets två kamrar som en tävling. Kamrat Madzongwe hedrade också Regeringspartiet ZANU- PF's progressiva policy som verkar upplyftande  för kvinnor och ger dem förtroende   till viktiga poster. 
 Kamrat Edna Madzongwe har med uppriktighet och med stor ödmjukhet accepterat sitt viktiga uppdrag efter voteringen igår.
 Vi tar därför tillfället i akt tillfälle att önska  ordförande för senaten Kamrat Edna Madzongwe lycka till i hennes viktiga och mycket betydelsefulla arbete.

skrivet av Jan och Jenny 26 augusti

Inga kommentarer: